سادات ( اجتمائی ، فرهنگی ، مذهبی )

سید یحیی حسینی
سید یحیی حسینی، حسین آباد عاشوری
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین مطالب
نویسندگان
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۷ ب.ظ

گفتم در گروه خودتان چه کاره اید ؟

ن چه کا ره ایدm7ji_199856_912.jpg

گفت دروازه بان دلم إ

گفتم این هم شد کا ر ؟ برو تو خط حمله .

گفت فکرم از در وازه مطمئن نیست . دلم یک در وازه است . اگر کنترل نکنم ،  می بینی پی درپی گل میخورم .

گفتم مثلا چه گلی ؟

گفت گل گناه ، گل هوس ، گل غرور . گل دوستیهای حساب نشده ، گل غفلت از آینده و آخرت !

گفتم چطور است جمع شویم و با تیم ابلیس مسابقه بدهیم ؟

گفت به شرط این که دروازه بان خودم باشم ، چون می دانم که از چه زاویه ای « توپ گناه » را به طرف دروازه دلها شوت می کنند

گفتم : قبول  . ولی از کجا این تجربه را کسب کرده ای؟

گفت : زاویه  حمله ابلیس « غفلت » است و «غرور» وقتی چراغ « یاد » خاموش می شود . غرور به دشمنگرا میدهد .

آن گاه کل گناه دروازه دل را می گشاید . شیطان . حریف قدری است . نمی شود آن را دست کم گرفت .

گفتم : پس تو « خط دفاع » را بیشتر دوست داری!

گفت :  آدم اگر نتواند دفاع خوبی داشته باشد . مهاجم خوبی هم نمی شود .

گفتم : دیگر کدام زاویه را باید مرا قب بود؟

گفت

خواهی نخوری ز تیم ابلیس شکست

باید به دفاع از دل و دیده نشست

چون شوت شود بسوی دل توپ گناه

دروازه دل به روی آن باید بست

گفتم : دروازه بانی هم عجب لذتی دارد!

گفت  : به شرط آن که گل نخوری و حمله شیطان را دفع کنی . « جهاد با نفس » به همین جهت بالا ترین مبارزه هاست

گفتم  : بازی بدون گل هم بی جاذبه  است .

گفت : زندگی بی گل . از آن بی جاذبه تر است .

گفتم : گل زندگی چیست ؟

گفت: عمر ما یک میدان مسا بقه است . فرصت ها یی که ما پیدا  می کنیم ، هر کدام مثل یک  « پاس » است از بی عرضگی ماست اگر نتوانیم گل بزنیم !

گفتم : پس با این حساب . ما کلی پاس خراب کرده ایم و نتوانسته ایم گلی بزنیم . حیف از آن همه پاس های قشنگ و فرصتهای طلایی !

گفت : درست است . هدر دادن عمر ، بد تر از خراب کردن پاس است . به ما خیلی پاس میدهند  . ولی ما « آبشار زن  » نیستیم و پاس ها را خراب می کنیم .

هدر دادن هر نعمت  خراب کر دن یک پاس است .

بگذشت زمان دست بکاری نزدی

بر گردن لحظه ها مهاری نزدی

صد توپ زدی تمام را کردی اوت

صد پاس گرفته . آبشار نزدی

 

 15bu_0.918205001320335354_jazzaab_ir.jpg

 

 4bq_1323559292_extras_albumes_0.jpg

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۴
سید یحیی حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی