سادات ( اجتمائی ، فرهنگی ، مذهبی )

سید یحیی حسینی
سید یحیی حسینی، حسین آباد عاشوری
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین مطالب
نویسندگان
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴ ب.ظ

ایمان به خدا

ایمان و توکل به خدا پنجمین عامل از عوامل مهم زمینه سازى

روحیه قوى و اطمینان قلب و اعتماد به نفس از عوامل سازنده و پیش برنده و زمینه ساز و سوزاننده موانع سر راه است، یک چنین روحیه و آرامش و استوارى قلب در سایه ایمان به خدا و توکل به او به دست مى‏آید که دعا و مناجات و نماز و روزه تقویت کننده چنین ایمان و توکل است.

پس از آنکه مکه به دست ارتش اسلام به رهبرى پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم فتح شد، ابوسفیان کنار ارتش قوى اسلام قدم برمى داشت و مى‏گفت:

(لَیتَ شعری بِماذا غَلَبَنی؛

کاش مى‏دانستم - که محمد صلى اللّه علیه و آله و سلم - با چه وسیله‏اى بر من پیروز شد؟ (ما که سازماندهى و تشکیلات و پول و جهاز جنگى و جمعیت داشتیم چطور مغلوب شدیم، ولى پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم با دست خالى بر ما پیروز گردید.)

پیامبر خدا صلى اللّه علیه و آله و سلم دست بر دوش او گذارد و فرمود:

(بِاللّهِ غَلَبتُکَ؛

من به کمک خدا بر تو پیروز شدم.)

آرى ایمان و توکل به خدا است که اتحاد و انسجام و روحیه قوى مى‏سازد و کارهاى ناممکن مى‏کند و مشت خالى را بر تانکها پیروز مى‏گرداند، به طور قطع مى‏توان گفت که نقش ایمان و توکل بر جنگها به مراتب بیش از نقش وسائل و ابزار جنگى و تشکیلات است.

و ما نیز باید در سایه ایمان و توکل به خدا به پیش رویم و فکرا و عملا زمینه ساز آینده درخشان باشیم، چنانکه مسمانان در صدر اسلام در پرتو ایمان، به پیروزیهاى معجزه آمیز نائل شدند.

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۵
سید یحیی حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی